Optimale kantoororganisatie

Bart Van Coile

maandagnamiddag 27 november 2017 - Crowne Plaza Antwerpen
maandagnamiddag 11 december 2017 - Holiday Inn Hasselt

* Verplichte velden

€ 170,00

Inhoud:

Het cijferberoep evolueert meer en meer naar adviesverlening en anticiperend optreden. Hoe moet u zich organiseren om vandaag en morgen efficiënt tegemoet te komen aan de verwachtingen van de klant. Wat zijn de kwaliteitseisen van de instituten? Wat zit in de pijplijn inzake horizontaal toezicht?

In deze opleiding geeft specialist Bart Van Coile u tips, hulpmiddelen en praktijkervaringen om een kwaliteitsvolle organisatie uit te bouwen in uw economisch cijferberoep.

Gespreksthema’s zijn o.a.:

  • Voordelen van digitaliseren: concrete toepassingen, aandachtspunten, gevaren, oplossingen. Hoe digitalisatie concreet realiseren?
  • Hoe ziet de ideale opdrachtbrief eruit?
  • Welke modelbrieven zijn nuttig?
  • Modeldossiers opmaken en doen gebruiken
  • Welke informaticatoepassingen naar de klant toe zijn aanraders?
  • Hoe optimaliseert u uw briefwisseling?
  • Hoe kunt u uw klassement optimaliseren en zowel de klant als het personeel tevreden stemmen?
  • Hoe efficiëntie en rendement van uw kantoor verbeteren?
  • Witboek kwaliteit IAB met o.a. inventaris activiteiten kantoor, eenvormige dossierindeling, cliëntacceptatie– en opvolgingsbeleid, de opdrachtbrief, tijdsregistratie, - interne kwaliteitsbeheersing
  • Waar dient u op te letten met de witwaswetgeving: hoe en wanneer moet u uw cliënt identificeren? Hoe risico analyse doen?
  • Hoe beantwoorden aan de nieuwe kwaliteitsnormen IAB en de confraternele toetsing: verloop van die toetsing, belang van de voorafgaandelijke vragenlijst, gevolgen

Deze praktische opleiding is nuttig voor éénieder die een cijferberoep uitoefent of wenst uit te oefenen.

Uw professionele docent:

Bart Van Coile, IAB-Accountant-Belastingconsulent en zaakvoerder-vennoot van het accountantskantoor Van Coile & Partners,  Ondervoorzitter IAB, Lid van werkgroep Organisatie van de kantoren en procedures, Lid van de Commissie kwaliteitstoetsing, Lid van de Raad en Uitvoerend Comité, ondervoorzitter VABF  en ondervoorzitter van I-Prof.

Tijdsindeling:

  • maandagnamiddag 27/11/2017 - Crowne Plaza Antwerpen

    Vanaf 13u: onthaal met broodjesbuffet
    Van 13u30 u tot 16u30: uiteenzetting (met koffiepauze)
    Van 16u30 tot 17u: vraagstelling

    Plaats:

    hotel Crowne Plaza, Gerard Le Grellelaan 10, 2020 Antwerpen
    (www.crowneplaza-antwerpen.be - routeplan).

  • maandagnamiddag 11/12/2017 - Holiday Inn Hasselt

    Vanaf 13u: onthaal met broodjesbuffet
    Van 13u30 u tot 16u30: uiteenzetting (met koffiepauze)
    Van 16u30 tot 17u: vraagstelling

    Plaats:

    Holiday Inn Hasselt, Kattegatstraat 1, 3500 Hasselt
    (www.hihasselt.com - routeplan)

Deelnameprijs:

€ 195,00 (excl. btw), inclusief catering en documentatie. U betaalt pas na ontvangst van de factuur.

Door gebruik te maken van de KMO portefeuille kunt u een subsidie ontvangen van 40% (kleine ondernemingen) of 30% (middelgrote ondernemingen) op de deelnameprijs (exclusief btw). Ons erkenningsnummer is DV.O207764. Het bedrag van de projectaanvraag is € 195,00 (Meer info).

Attesten:

U krijgt een attest voor permanente vorming conform de vereisten van volgende beroepsorganisaties na ondertekening van de aanwezigheidslijst bij het begin en op het einde van de sessie.

BIBF - Beroepsinstituut van Erkende Boekhouders en Fiscalisten - 3u30
IAB - Instituut van de Accountants en de Belastingconsulenten - 3u30
IBR - Instituut van de Bedrijfsrevisoren - 3u30

Als advocaat kan u op basis van het aanwezigheidsattest dat practicali uitreikt de gevolgde opleiding zelf laten valideren door de Orde van Vlaamse Balies.

In voorraad